loading...
کنکور اسان است
هم پروازی بازدید : 109 شنبه 17 اسفند 1392 نظرات (0)

 

1-وسواس درسی یعنی چی؟

تو کنکور وقتی ما میگیم یه نفر وسواس داره منظور اینه که نمیتونه از تست ها یا مطالعه یه قسمت دست بکشه و باید همه تست ها رو دونه دونه حل کنه یا کتاب رو چندین و چند بار بخونه.چه تست سال 53 باشه و چه اون تست هیچ نکته ای نداشته باشه! و یا حتی اگه کتاب رو کامل حفظ باشه بازم مرور می کنه.خیلی از کنکوریها به این درد مبتلا هستن.درد بزرگیه! معمولا سه گروه از بچه ها خیلی به وسواس درسی دچار میشن:
الف)رتبه های برتر و دانش آموزان سخت کوش= این دانش آموزان می ترسن که اگه همین یه دونه تست رو حل نکن رتبه خوب نمیشن و زحمتشون حیف میشه.
ب)کسانی که به طور کلی استرس کنکور دارن=مثلا فرد اگه امسال قبول نشه فکر می کنه خدایی نکرده بدبخت میشه
ج)کسایی که کلا وسواس دارن= یه سری از افراد کلا تو زندگی وسواس دارن اینا ممکنه وسواس درسی هم داشته باشند.

 

2-انواع وسواس درسی؟

الف)یه سری از بچه ها عادت کردن که همه تست هایی که یه کتاب داره رو حل کنن و وقتی یه تعدادی از تست ها بمونه احساس می کنن که ااون مطلب رو نخوندن و هر چی هم بلد بودن به خاطر این استرس یادشون میره.
ب)یه سری از بچه ها عادت کردن که سر آزمون ها و حتی کنکور همه سوالات رو جواب بدن(بدون تعارف بگم که من خودم اولش اینجوری بودم ولی به کمک و سرزنش دوستم این کار رو کنار گذاشتم) این بچه ها فک می کنن که اگه همین یه سوال رو حتی شانسی جواب بدن خیلی رو رتبه شون تاثیر میذاره و اگه جواب ندن خیلی ضرر می کنند.
ج)یه سری از بچه ها کتاب درسی رو شونصد بار خوندن و خطوطش رو هم حفظن و تست هاش رو هم خوب جواب می دن ولی بعد از هر بار مرور احساس می کنن بلد نیستن و برا مرورش بازم وقت میذارن
د)شاید انواع دیگه ای وسواس درسی وجود داشته باشه اگه هست بگید اضافه کنیم....

 

3-چرا وسواس بده؟

خب بده دیگه!!
الف)دستگاه تست زنی نشوید!!: لازم نیست همه تست های یه بانک تست رو حل کنید.یادتون باشه ارزش کار وقتی بالا میره که با تست های کمتری نکات بیشتری رو یاد بگیرید و مرور کنید.با ارزشترین چیزی که یه کنکوری داره وقته که با حل کردن تست های به درد نخور این وقت رو تلف می کنه و هیچ چیز اضافه هم یاد نمیگره.
ب)سر جلسه آزمون قهرمان نشوید! انصافا منطقیه که تو آزمون های طول سال یا خود کنکور همه سوالا رو بلد باشید؟ من خودم به این درد مبتلا بودم ولی بالاخره موفق شدم تو هر آزمون قلم چی چند تا تست رو که واقعا بلد نبودم نزده بذارم.دقت کنید که نفر یک کنکور یا آزمون هم همه درس ها رو صد نمی زنن.در ضمن حواستون باشه (مخصوصا دانش آموزای برتر) که رتبه یک کنکور ممکنه اصلا هیچ کدوم از درصدهاش 100 نباشه.
ج)چقدر مرور؟!!: بعضی ها شور مرور رو در میارن و انقد کتاب رو می خونن که هم وقتشون تلف می شه و هم اذیت می شن.بعد از چند بار مرور کتاب درسی سعی کنید که بیشتر سراغ روش تست به کتاب برید(این روش تو همین سایت توضیح داده میشه)
د)هدف را مشخص کنید: یادم رفت اون بالا بگم هدف از تست زدن "تموم" کردن تست ها نیست و کتاب نیست.چون نمی خواییم که کلاس بذاریم! تازه اگه کلاس هم بذاریم با معلومات و اطلاعات میشه کلاس گذاشت نه با تعداد تست حل شده.پس یادتون باشه از هر تست نکته یادبگیرید و تست رو فقط برای "تموم" کردن حل نکنید.اتفاقا ابن کار بده و تو مرور تست کم میارید! (بعدا توضیح می دم)

 

4-چطوری درمان کنیم؟
بهترین روش درمان وسواس بی توجهی کردنه.اگه وسواس دارید از همین امروز شروع کنید و از هر 3-4 تستی که حل می کنید یکیش رو رد کنید و کنارش علامت بذارید.مطمئن باشید که بعدا حتما وقت میشه دوباره حلش کنید و اتفاقا تو مرور ها خوبه که سوال جدید و بکر داشته باشید.اگه هم وقت نشد قول می دم که ضرر نمی کنید.نگران نباشید.
اگه تو آزمون ها وسواس دارید و تعداد غطل هاتون زیاده به خودتون قول بدید که از این آزمون شروع به رها کردن سوالا کنید.مثلا به خودتون بگید که اجازه دارم تو این آزمون 10 تا نزده داشته باشم.و کم کم تعداد غلط ها تون رو کم کنید.
اگه هم تو مرور وسواس  داریدهمونطور که گفتم برید به سمت تست زدن.این طوری می بیند که خیلی از چیزایی که دارید می خونید رو بلدید و واقعا لازم نیست مرور کنید.

 

5-چند تا مثال:

1-وقتی همه تست های زیست خیلی سبز رو حل کردید و میرید که تست های گاج رو حل کنید خواهشا دیگه تست های مروری این کتاب(و هیچ کتاب دیگه) رو حل نکنید.چون بیش از 90 درصد مطالبشون همپوشانی داره.اصلا نمی ارزه یه خاطر سه تا نکته که تو کتاب هم هست برید 200 تا تست خط به خط حل کنید.

2-سر جلسه آزمون اگه 9 تا 10 سوال یه درس رو حل کردید خواهشا به امید 100 زدن اون سوال دهم رو که بلد نیستید حل نکنید(من خودم تجربه داشتم که معمولا ضرر می کنیم)

3-کتاب دین و زندگی و زیست رو تا حد حفظ شدن صفحه ها نخونید.ولی تا حد حفظ شدن آیه ها اشکال نداره.

4- همه بانک تست ها برای حل کردن تالیف نشده اند!!

5- به جای آنکه چندین هزار تست حل کنید هزار تست را خوب و با توجه کامل حل کنید.

هم پروازی بازدید : 95 شنبه 17 اسفند 1392 نظرات (0)

اسفند ماه تعیین کننده ای است، تعیین کننده از این لحاظ که تکلیف خیلی از کنکوریها در این ماه تعیین می شه! بسیار از اونها دیگه تاب و توان ادامه راه رو ندارن و حسابی خسته شده ان …. بعضیا توان جسمیشو دارن ولی انگیزه روحیش رو ندارن و به نظر اونا تلاش بی فایده است …… بعضیها هم در دودلی و تردید از این هستن که آیا زحماتشون به نتیجه می رشه یا این که شاید باید بذارن برای سال بعد …..
اما در این میون کسایی هستن که در این آشفته بازار، با چشم دوختن به هدفشون دارن با انرژی محرکه ای به نام انگیزه با تمام قوا رو به سوی هدفشون پیش می رن. انگیزه ای نه معمولی، بلکه “انگیزه ای سوزان” به طوری که صبح و ظهر و شب و حتی خواب شبشون هم شده موفقیت در رشته و دانشگاه مورد علاقه شون در کنکور…..
چقدر خوبه که اگه انرژیهای منفی دور و برتون زیاده و احساس نا امیدی و خستگی گاهی بر شما چیره می شه، این حرف منو به یاد داشته باشید که در ابتدای یه مسابقه ماراتن همه در خط شروع با تمام قوا منتظرن تا راه بیفتن و از بقیه جلو بزنن ولی آیا بعد از چند کیلومتر دویدن هم همه همینطور “باقی می مونن”؟؟ یادتون باشه من هم که خودم نفر اول کنکور سال ۷۶ بودم، در مقاطعی احساس خستگی و درماندگی می کردم ولی سریعا ذهنم رو روی هرفم متمرکز می کردم، به نقاط مثبت مسیر طی شده ام و موفقیتهایی که در این مسیر کسب کرده بودم فکر می کردم، استراتژی های موفقیت آمیز و شکست برانگیز مطالعاتیم رو تحلیل می کردم و با تصور کردن لحظه موفقیت نهایی، با اطمینان و اعتماد قلبی به قدرت لایتناهی خدای بزرگ که همیشه در کنار بندگانشه، با تمام قوا به مسیرم ادامه می دادم. فرق آدما تو مقداریه که برای هدفشون صبر می کنن…
پس شما هم اگه کمی دچار احساس ناامیدی شدین، چند لحظه ای بایستید، به عقب نگاه کنید و مسیر طی شده تون رو تحلیل کنید و اشکالات کارتونو تشخیص بدین و راهکارهای رفع اون اشکالات رو پیدا کنید، استراتژی ادامه مسیرتون رو برای خودتون طراحی کنین و با چشم دوختن به هدف پیش رو با استعانت از خداوند مهربون و با دلگرمی به محبت خانواده تون و اونهایی که عمیقا دوستتون دارن، تمام توانتون رو بیارین توی میدون و بدونین که برد با شماست….
یادتون باشه که کشاورز دونه ها رو که می کاره می دونه که شاید فردا سبز نشن، ولی اگه ازشون مراقبت کنه حتما سبز می شن و محصول می دن…… پس اگه درس خوندنای این روزاتون خیلی راضیتون نکرده و نتیجه نداده، بدونین که باید صبر کنین و ادامه بدین تا در روز مقرر محصول قشنگشو به شما بده….
توی درس زبان هم مثل معمول توصیه ام اینه که به مطالعه روزیه نیم ساعت تا چهل دقیقه ادامه بدین (و گرامر، لغت، درک مطلب و کلوز رو توی هفته پخش کنین و از همه هم بخونین و هم تست بزنین). اگر عقب موندگی دارین بذارین برای عید و برنامه ای که به زودی بهتون خواهم داد رو انجام بدین. فعلا سراغ عقب موندگیها نرید و روی درسهای فعلی مدرسه/آموزشگاه تمرکز کنید. ایشالا دوران طلایی عید در پیشه و تغییرات شگرفی در انتظار شماست.
با انرژی به پیش، دوستای خوبم! 

 دکتر شهاب اناری - مولف کتابهای زبان مبتکران

هم پروازی بازدید : 149 شنبه 17 اسفند 1392 نظرات (0)

 

1-سراسری روزانه خطرناکه:

اگه تو یه رشته سراسری روزانه قبول شدید پشت کنکور موندن فایده نداره.چون تا جایی که من می دونم کسی که سراسری روزانه قبول بشه ولی نره دوسال از  کنکور دادن محروم میشه که تو  این شرایط پسرها که باید برن سربازی و دخترها و اونایی که سربازی ندارن تا دوسال دیگه از جو درس و کنکور دور  میشن.به عبارت ساده تر میشه گفت که اگه سراسری روزانه قبول شدید باید حتما برید.مطالبی که اینجا می گم در  مورد رشته های غیرروزانه است.

 

2-رشته مورد نظر شهر نامناسب:

اگه یه رشته خوبی قبول شدید و همون رشته مورد علاقه تونه ولی نسبت به شهرش شک دارید بگم که شهرها خیلی با هم فرق ندارن.مگر  اینکه اون شهر براتون خیلی دوره و رفت و آمد و اقامت براتون خیلی سخته.پس کلا رشته مهم تر از شهره.

 

3-به رشته ت علاقه نداری؟

اگه به رشته تون و آینده شغلی ش هیچ علاقه ای ندارید هم ادامه تحصیل و هم کار تو اون رشته براتون عذاب آوره.پس بهتره از همین اول تصمیمتون رو بگیرید یا علاقه مند بشید و به خودتون قول بدید که ادامه بدید.یا اینکه بمونید برای سال بعد(البته به شرطی که واقعا قراره بخونید)

 

4-موندن برای سال بعد؟ به شرطها و شروطها

یه کم محتاط تر عمل کنید.اگه به رشته ای  که قبول شدید علاقه دارید ولی میخوایید بمونید و رشته بهتر و یا شهر و دانشگاه بهتر قبول شید باید خیلی به خودتون مطمئن باشید.چون ممکنه وسط راه خسته بشید.پس بسم ا... یا از  همین امروز شروع کنید و به خودتون قول بدید و با برنامه و محکم بخونید یا برید دانشگاه و رشته تون رو ادامه بدید تا مقاطع بالاتر تو دانشگاه های بهتری قبول شید.

 

5-تصمیم گیرنده  نهایی:

تصمیم گیرنده نهایی در درجه اول خودتون و در درجه بعد خونواده تون هستن.پس به حرفای دیگران و به مطالب این پست فقط به عنوان یک مشاوره نگاه کنید نه یک دستورالعمل.

هم پروازی بازدید : 89 شنبه 17 اسفند 1392 نظرات (0)
تست مغز




.۱- در متن زیر C را پیدا کنید. از مکان نمای موس استفاده نکنید.

OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO COOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO

۲- اگر درمتن بالا C را پیدا کردید، حالا ۶ را پیدا کنید.

۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹
۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹
۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹
۹۹۹۹۶۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹
۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹
۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹

۳- حالا حرف N رابیابید. کمی مشکل‌تر از قسمت‌های بالا می‌باشد.

MMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMM MNMMMM
MMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMM
MMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMM
MMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMM
MMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMM

این یک شوخی نیست.

اگر قادر بودید که این سه تست را پشت سر بگذارید، شما دیگر هیچ وقت نیاز به دکتر اعصاب و روان نخواهید داشت.

مغز شما عملکرد خوبی دارد و ازبیماری آلزایمر در امان خواهید بود.
هم پروازی بازدید : 87 شنبه 17 اسفند 1392 نظرات (0)

تابلوی دوران طلایی نوروز 93 را از اینجا مشاهده کنید. در قسمت فایل های ضمیمه می توانید فایل با کیفیت تابلوهای 7 و 22 فروردین را دانلود کنید.

دوران طلایی نوروز مهمترین ایستگاه جبرانی است. تابلو را مطابق دستور العمل تکمیل نمایید .

بودجه بندی درس ها در کنکور چند سال اخیر را می توانید علاوه بر صفحه مقطع خود در این قسمت دانلود کنید .

 

دانلود تابلوی دوران طلایی نوروز 93 + بودجه بندی کنکور 

 

 

دانلود تابلوی دوران طلایی نوروز 93 + بودجه بندی کنکور

 

درباره ما
Profile Pic
کنکور ااسان است
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 28
  • بازدید سال : 110
  • بازدید کلی : 4,825